TCDD Viyadüğü

Türkiye'nin ilk ekoköyünden devasa beton viyadük geçer mi?  Şaka gibi, kısmetimiz oldu.  Bu sürecini yaşarken neler geçtiğini incelemek istedik.

 ilk duyduğumuzda Ocak 2011. 3 adam şirket arabada aşağıdaki toprağa gelip ölçüm yapıyorlardı.  Acaba arazı mi alacaklardı? Hayır.  Tren viyadüğü buradan geçme planı vardı.  Hayır!!! 

Sormaya başladık.  7 olasılıktan 7cisi.  En uzun, en mantıksız... ve tam ortamızdan!

Bu sürecin en kötü dönem ne zamandı sorarsanız zor bir soru. Belirsizlik kolaylaştırmazdı.  Bilgi almaya çalışırdık. O 7 parkurdan bizimki nasıl seçildi belki 100 sene sonra arşivdeki gizli belgeler açıklanınca öğreniriz.  Ankara-Sivas hızlı trenin yolunun en uzun (1.7 kilometre) ve en yüksek (Balaban deresinden 100 metreden fazla havada) viyadüğün sonrası 4,5 kilometre uzun tünel, vs. en hesaplı olduğuna inanır mısınız?  Bu kadar yüksek viyadük için Türkiye'nin farklı yerlerden mühendis gelmiş, MSS90 Hareketli İskele Sistemi görmek için.  Bizse, her gittiğimizde "mega tırtıl" dediğimi koca cihazın ilerlemesini takip ederdik, ta ki Aralık 2019 ayında 1,7 km sonunda karşı yakaya varmış. 

İlk bağlantımız 2014 yılında.  Ancak TCDD 2. bölge müdürlüğünde kiminle konuşmamız gerekiyordu öğrendik.  Toplantılar yaptık, kutu dolu sebze götürdük. 2014 sonunda anlaştık.  

Güzergah belli. Aralık 2014 ayında Celal inşaat alanındaki küçük boy ağaçlarını taşımaya başlamıştı.   Doğuş İnşaatın şantiye sorumlusu Erkan beyle 11ci ayağın yerindeki meyve ağaçlarının taşınmasına destek verdı "Para veremiyoruz, ama makinalar boşken size gönderebiliriz) Mart 2015.

Mart 2015'te bizden geçen servis yolunda İnşaat levhamız“ var: Dıkkat!

Nisan 2015: "TCDD YHT hatının servis yolu artık Balaban’a kadar uzuyor.  Doğuş’tan Erkan Bey ziyaret edip çayımız içti.  Bilgili olmak rahatlatıcıdır.  Birçok çam ağacı dikmişler şantiye yanında."

Mart 2015'te Güneş Tepenin yamaçlarda acılan on cıvarında İris galatica navruz ciçeğinin yerlerini işaretlemiştim. Sekizin yumruğu (2019 yılında Kew Gardens'ın İris uzmanı bunların Iris'lerden nadir olan sopanlı türü) Ağustos'ta en kuru mevsimde derine kazarak çıkarttım ve kazılmayacak yamaçta gömdüm. Evet, bazıları tuttu.  

2015'te Doğuş dğzenli şekilde bizim sularımızdan tankerlerce dolduruyor.  Aralık'ta şoförlerden biri kurtarcı oldu - karşılıklı destek.

Bahar 2016: yerde en yoğun dönem başlıyordu. Her taraftan hafriyat taşıma arasında bize hiç dökmeyecekti ancak Balaban deresinin yanındaki 13cü ve 14cü ayakların zeminleri kazılırken hafriyatı bize dökülmesini istedik - halbuki anlaşmamızda hiç bir hafriyat arazimize dökülmayacekti.  Bu sıradan bir "kaya kum" karışımı değil - milyonlarca yılda birikilen alüvyal "milli" toprak değerlidi.  10 000 ton (20 dakikada bir 20 tonluk kamyon dolu) batı yamacımıza getirildi.  İlerde dozer ile greyder şekil verdi.  

Bu kadar makina arası kalmamızın faydaları vardı: taşıma, kazma, tamirat işlerinde sormak yeterdi.  

guneskoy-clairenin-blogu-karabbr-img-6 her iki tarafındaki ayaklarla başladılar.  Erkan bey sağol, bizim ayaklarımızı en sona bıraktınız.

 guneskoy-clairenin-blogu-a-few-firsts-img-5 ayakların ortaya çıkmaya başlıyor 2016.

Haziran 2016: 11.ayağın temeli kerpiç klübemize geldi guneskoy-clairenin-olcum-img-5 

Ayak inşaat ayrıntıları başka yerden alırsınız. 90m yüksekliğe çıkmak için seviye bitince yükseğe çıkartan bir sistem, kalıplar kurulunca beton kamyonları gelince yukarıya pompalanacaktı.  Çalışanlar her gün platforma yürüyerek çıkardı.  Sağlık güvenlik bir mesele varmış.  guneskoy-blog-murver-sogan-saman-img  Greyder  

guneskoy-clairenin-blogu-a-few-firsts-img-5_1 İlginç noktalardan biri vinç inderme zamanı

guneskoy-blog-murver-sogan-saman-img skele indirme ve iskele indirme

guneskoy-blog-hizmet-img-6 guneskoy-blog-karsilarken-img-8  

guneskoy-clairenin-blogu-6-cocuk-ve-buyukleri-img-3 10cu ayağı altında Ramazan.  Artık Doğuş'un Sağlık Güvenlik personeli

guneskoy-clairenin-blogu-beyaz-ordek-img-9Güneş Tepe'yi kemirenler.

guneskoy-clairenin-blogu-beyaz-ordek-img-8 9cu ayağın temeli 

 Greyder

2018?Ucurtma   Boom Mandala 7 24 Guneskoy En son inşaa edilen 7ci ayağı.

Nisan 2019 5ten6ya

?Haziran 2019 2018Tabliye

Haziran 2019 Başımızda MSS9da  IremUctan 

Eylül 2019 MSS90onno14 GeceAyak UzaktanMSS90 

Kasım 2019   programlanmış gibi 10.cu viyadüğün inşaatı karşıya varıyor.

Aralık 2019 Theresa   

Ocak 2020 Parmaklık kuruluyor Railings Detail8 8ci ayağın başı

Mart 2020 CevreDuzenleme Ayak etrafının toprak düzenlenmesi.

 TCDDgeldi TCDD sorumlusuyla opsyonları konuştuk.

Viaduct7amViyadüğün ilk ve son gölgeleri GolgeSonu 

Viyadük 1.7 km uzun.  Ayaklarımız 90m uzun, Balaban deresinin yanındaki 13cü ve 14cü ayakları ise 100 metreden daha uzunmuş. Tabliye 13.20m geniş.